Πέμπτη 20 Αυγούστου 2020

Πλάτωνας περί δικαιοσύνης! Από Ολυμπιάς -24/11/2018044



Proclus Phil. In Platonis tem publical commentarii Volyme 2, page 93, line 3

……. “ο μέν ούν δικαστικός τοπος έστιν μεταξύ γής καί ουρανού, ού διότι μόνος εκείνος έχει δικαστάς, αλλ΄ότι πανταχού προσήκει τοίς δικασταίς τα μέσα, τώ νόμω επανισούσι τα πρώτα και τα έσχατα αλλήλοις. Ως η μέν πεμπάς, ούσα μέση τής εννεάδος και μονάδος, ιερά λέγεται τής δίκης, τα δέ χάσματα τα διπλά τα εις ουρανόν τείνοντα από τούδε του τόπου και εις γήν ανάγωγά τε και κατάγωγά διπλάς επ΄άμφω τάξεις παρίστησιν, ουρανίας και χθονίας, τή μέν αναγωγούς εις ουρανόν (αν) από γενέσεως και προϊσταμένας ετέρας γενέσεως, τή δέ κολαστικάς και υπό γής συνωθούσας τα αξίας τής τίσεως, τάς δέ χωριζούσας από εκείνων τών τόπων και εις γένεσιν περιαγούσας, τα δέ δή σημεία τα περιαπτόμενα ταίς δικασθέίσαις ψυχαίς τα μέν όπισθεν τήν γενεσιουργόν έδείκνυται ζωήν, τα δέ έμπροσθεν τήν νοεράν. Διότι και η μέν νόησις εις τα πρός αυτής βλέπει, η δέ φύσις εις τα μετ΄αυτήν ρέπει και χαίρει τοίς οπισθίοις.”…….

……. Ο δικαστικός τόπος βεβαίως βρίσκεται μεταξύ τής γης και του ουρανού, όχι διότι μόνον αυτός έχει δικαστάς, αλλά διότι παντού τό ΜΕΣΟΝ – η μέση οδός – αρμόζει στούς δικαστάς, οι οποίοι μέσω του νόμου εξισώνουν μεταξύ τους τα ΠΡΩΤΑ μέ τά ΕΣΧΑΤΑ. Καθώς η μέν ΠΕΜΠΑΣ ούσα τό μέσον μεταξύ τής μονάδος και τής εννεάδος αποκαλείται “ΘΥΜΑΤΑ” ή “ΘΥΣΙΑΙ” του δικαίου – τής τάξεως, τα δέ διπλά χάσματα (τα εκτεταμένα διαστήματα) όσα τείνουν από τήν γη στόν ουρανό και όσα ανάγονται και κατάγονται και από τίς δύο διευθύνσεις (τάξεις) παρουσιάζουν ενώπιον του νού (παρίστησιν) τόσο τα ουράνια όσον και τα χθόνια. Αφ΄ενός τήν ανάβασιν εις τόν ουρανόν από τήν γένεσιν και κατάστασιν προτεραίας γενέσεως, αφ΄ετέρου τήν τιμωρητικήν (κολαστικήν) και υπό τής γης συνωθούσας τίς αντάξιες τιμωρίες. Όπως καί τίς ψυχές που αποχωρίζονται εκείνου του τόπου (τής τιμωρίας) και οδηγούνται πρός νέαν γένεσιν. Καθώς επίσης και τα όρια πού άπτονται τίς ψυχές που έχουν δικασθεί και τα πρίν που αφορούν τήν γενεσιουργόν ζωήν που ενδείκνυται και τα μετά τα σχετικά με τήν νοερήν. Διότι η μέν ΝΟΗΣΙΣ προφυλάττεται από τα προηγούμενα, η δέ ΦΥΣΙΣ γέρνει πρός και χαίρεται με τα προηγούμενα……
Εμμανουήλ Παπαδόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου